Det är inte hästen som blir ringrostig

-det är matte!

Usch vilken ostadig sits jag hade i traven. Har varit bortrest en del och sen rejält förkyld i ett par veckor så Deluxen har inte blivit mycket riden (inte alls på minst tre veckor). Visst märks det skillnad på när han är riktigt igång och man liksom får med sig en del gratis från passet innan, men han har gått ner lite i vikt så till viss del känns det nästan som han har lättare för sig nu. :P
Men själv fick jag sitta och skämmas! Försöka vara noga med hästen i finlirs-ridövningar när man knappt kan hålla styr på vart man har sig själv!
Men precis som det kanske är lite med Deluxen så har jag mina glimtar där jag hittar tillbaka till en bra nivå. Och då fick vi tillockmed till lite trampsteg åt piaffhållet! :) (annars har det så kallade tramp-aktiga mer varit med skrittrörelse kvar i ryggen så att säga).
Sen blandar han lätt ihop det med förberedelse till galoppanslag men får vi till ett sånt tackar jag och tar emot och provar ändra lite i rytmen när han landat igen. :)

Stod och tjyvkikade lite när ponnyridlägret skulle rida gymkhana i ridhuset efteråt. Tänk den dag jag skulle sätta mig och försöka mig på sånt på Delux! Hehe...he......hrmm......
(Hans bäckenrörelser gör att det känns som att jag ska trilla av bara han provar vända för att han ser något läskigt.) Var man någonsin så modig som yngre, tro? Lite mindre självbevarelsedrift kanske. Jätteduktiga var dom iallafall! :)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Länge sen vi fick några bilder nu :)

2015-08-17 @ 10:42:31
URL: http://bondmoranpaudden.blogg.se/
Postat av: Karoline

Du har väl inte slutat blogga va?

Svar: Det blev en lång paus verkar det som! :P
Irre

2015-12-18 @ 01:17:17
URL: http://myakhalteke.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0