Hovfix

Så var vintervilan över då, pållens fossingar växer som ogräs igen!
Har varit bortrest ett tag så nu när jag kom hem kändes det som en cm längre än senast jag undersökte hovarna. :P
Något positivt iallafall med geggan, hovarna är inte cementhårda när man ska verka.

Nu måste vi försöka komma igång igen innan träningen för Birgitta om ca en vecka. Sista minuten-träning!
Förutom lite blandat - flänga omkring på rundbanan + prova lite samling och galoppanslag på stallplanen häromdagen så har vi inte dressyrat på ca 2 veckor. Hoppas pållen vilat sig i form snarare än gått och blivit gammal och stel!

En intressant observation;
ett bra sätt att spara pengar som hästägare är att se till att man har grejerna utspridda på många olika ställen (gärna krångliga att ta sig till och långt emellan) och inte så mycket plats på varje ställe, att man får lite av ett projekt varje gång man behöver något.
Iofs skulle det kunna leda till att man köper nya grejer istället varje gång, men det kräver ju att man har plats för det!
För mig leder det till minskad konsumtion då jag tycker det är svårt nog att hålla reda på grejerna man använder regelbundet! ;) Och hitta plats för det som sagt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0