Vår!!

Idag var det väldigt fint vårväder och jag har varit till pålle på morgonen. Passade på att rida på ridbanan och få lite sol! :)
Hoppade upp i ridhuset och red ut, sen tog vi en liten extrasväng med lite lugn trav i uppförsbacke för att få lite påskjutsträning, bara från ridbanan till stallet.
Tog det inte så seriöst idag eftersom jag vet att det kan vara lite koncentrationssvårigheter och svårt med balansen när man inte är van vid sluttande underlag. Men lite fick vi iallafall gjort, lite balansträning i trav och galoppanslag! :)

Pållen verkade jätteglad sen att få komma ut. Det finns ju lite GRÄS i hagen!! ;) Väldigt lyxigt för mig, eftersom det inte går åt så mycket hösilage i hagen! Och hästarna går runt mer i hagen istället för att stå på samma plätt och bajsa på samma ställe.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vargen har problem med koordinationen upp i trav & undviker gärna att starta traven med det ena bakbenet eftersom blir det för "jobbigt". Att lära hästen ta traven från ytterbak stärker även inför galoppen.

2013-05-02 @ 10:43:35
URL: http://walkyria.blogg.se
Postat av: Karoline

Härligt att rida ute :)
Det är så skönt nu när det är vår att slippa ridhusväggarna..

2013-05-02 @ 22:23:40
URL: http://karolinesliv.wordpress.com
Postat av: Karoline

Sv: Ja, just det är en svår balansgång.. Jag vill inte hålla på och pilla för mycket för då brukar hon spänna till och dra upp huvudet.
Jag får nog helt enkelt ge det lite mer tid så hon hinner stärka sig och orkar gå samlad i en högre form.

Sänker hon det för mycket när vi joggar som vanligt så är jag snabb med att "lyfta" upp henne, får prova lite olika sätt och se vad som funkar helt enkelt :)
Att trycka på mer framåt hjälper inte, då rinner hon iväg bara.

Hur skulle du ha gjort? Och hur gjorde du?
Fast Tabben verkar kunna bära sig lite bättre redan från början... åååå jag vet inte :)

2013-05-03 @ 23:00:11
URL: http://karolinesliv.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0