Raggolle

Nu är det ju den här tiden på året igen då pälsen bara rasar och det är omöjligt att hålla hästen prydlig och fin. Hösten slår iofs våren med hästlängder med all gegga, men jag längtar tills vinterpälsen är borta!
Så försvinner förhoppningsvis bitmärkena från i höstas också! :P

Min plan för pållen är som sådan att han fick lite KS-behandling igår, har fått vila ett par dagar redan vilket han brukar få göra efter vi har varit på träning, nu ska han få vila några dagar till men jag ska jobba lite från marken och kanske klickerträna så han blir aktiverad. Ska försöka hålla bättre ordning på fossingarna också. Nu är det väl inte riktigt röt-säsong än men strålarna är ändå inte riktigt bra.
*suck* och på något vis ska jag försöka ta tag i att börja härda pållen för att spola vatten i munnen. Måste nog försöka ta hjälp av någon om det ska gå på ett säkert sätt! :P Man ska ju helst spola ur munnen på "gamlingar" regelbundet för att få bort foderinpackningar/foderrester.
Mocka hagen skulle jag behöva göra idag också (försöker egentligen göra det varannan dag, men på kvällen när det är mörkt är det inte så stor idé).

Bland lite roligare planer så sen när pålle vilat klart har vi tänkt ha en till WE-träning i påsk! :)


 
Lille raggolle!
 
Boxgrannen har hönät. Snällt att hon tänker på hungrige farbrorn och delar med sig! ;)

Kommentarer
Postat av: Karoline

Han är så otroligt fin! Hur gammal är han?

Sv: Usch va tråkigt det är när man kollar på filmer/kort i efterhand och så ser det inte ut så som det kanske kändes... hahaha, så har det varit för mig och Odessa nu en längre period.
Jag hoppas och tror att han kommer att bli mjukare och jämnare snart din kille.
Brukar han reagera såhär på våren? Ibland känns det som att det händer så himla mycket i deras kroppar den här perioden och att ridningen hamnar åt sidan prestationsmässigt.
Odessa hade så himla många olika låsningar nu när ET:n var ute i förra veckan, nu känns hon lite bättre men måste nog ta ut tjejen igen inom en månad :(

Han har inga andra problem med sin kropp eller? Tänderna är bra? Hur har du det med din kropp, kan det vara något där som stör?

Hur som så är det så jäkla tråkigt när man hamnar i en svacka och allra helst när det pågår en lite längre period, så svårt att ta sig upp och hitta glädjen igen. Men jag tror på er!

Kramar!

2013-03-26 @ 12:59:45
URL: http://karolinesliv.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0