Joggar vidare

Nu har Deluxen fått några vilodagar för att återhämta sig från eventuell träningsstelhet. Jag har passat på att pyssla lite extra med honom, han har fått lite ks-behandling, pedikyr, rykt av vårfällande päls (såklart) och jag har kliat massor på pållen!
Han har ändå fått röra på sig, mest för att "jogga loss" lite och så jag får se hur han rör sig, med lite longering i grimma+ grimskaft i ridhuset. Jag experimenterade lite med att se hur han går i olika lägen också, om jag ber honom ta i lite mer på en raksträcka (springer med bredvid pållen), eller när han går väldigt avspänt i energisparande lågt jogg-läge.

Skulle tro att det mesta sitter i skallen, men att när man sätter press på skallen så drabbas också fysiken och pållen rör sig annorlunda. Vilket märks på en gammelfarbror! :P
När han får länga ut och trava på, i kombination med att han inte har något intressant att spana på utan koncentrerar sig på vad han gör, så ser han väldigt fin ut. Likaså när han slappnar av och joggar i latmansstil. Det är alltså något han självmant gör. Visst påverkar vi mycket bara med vad vi själva gör med kroppen och vad vi skickar ut för energier, men om man ser till mer direkt inverkan så var den i princip obefintlig från min sida, försökte tvärtom störa så lite som möjligt. Men går man på en volt som hästen inte anpassat sin kropp till så kan säkert bara en sån sak göra att det blir disharmoni i rörelsen genom kroppen.

Hum, nu känner t o m jag själv att jag är överanalyserande! Haha! :D Så går det när man vill ha svar på allt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0