Mål för 2013

Alltid lika klurigt att försöka hitta någon form av balans mellan drömmål och verklighetsförankring!

Några punkter som känns lite som "drömmar" mer än att jag tror vi spikar dom under just kommande året:
*Få början till levad, t ex synbara levadansatser på kommando
*Lära oss tramp på kommando (eller överhuvudtaget att jag hittar knapparna för att kunna be om tramp och få det)
*Kunna träna även i vänstergaloppen, att han förstår hur han ska använda kroppen och får teknik/styrka nog till det.

Lite mer realistiska träningsmål:
*Jag får ännu bättre kroppskontroll/koll på mina signaler
*Jag blir ännu mer noggrann och konsekvent och ser till att hålla koll huruvida det jag ber om efterföljs.
*Vi kan "jobba" även på andra platser, t ex fram och tillbaka längs vägen (när underlaget tillåter)
*Vi lär oss ett par nya tricks
*Vi befäster "inkallning" till ett välsittande kommando
*Vi jobbar med grundformen och kommunikationen i ridningen för att öka det några snäpp.
*Jobbar med att öka förmågan till bäckenvinkling och befästa kommando för det.

Ett mål/en dröm för kommande året är också att själv sätta ihop en liten uppvisning inför åskådare! :) (om ingen lämplig redan finns att vara med på). Perfekt att ha något att träna för, en motivationsboost!

Ett annat mål som väl delvis hör ihop med ovanstående är att försöka vara kreativ och "hitta på" roliga saker att göra. T ex aktiviteter med stallkompisar, prova träna på nya saker eller nya sätt att träna på.
En sån sak per månad (eller mer) satsar jag på! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0