Annat perspektiv

Tänk så perspektivet kan ändras utifrån omständigheter! Idag var jag jätteglad över att se att pållen åt ordentligt, långsammare än vanligt men han åt ju iallafall! :) Egentligen ingen feber varken på dagen när jag kollade eller ikväll, men för honom var det lite hög temp för att vara normaltemperatur.
 
Det var kallt idag (som kallast ca -20) men soligt och fint på dagen, passade på att gå en promenad med en stallkompis. Jag hade ingen ork alls att gå i scooterkängor, overall och på lite jobbigt underlag, men pållen verkade pigg och glad, inte för pigg tack och lov. Jag observerade hur fenomenal grabben blivit på att gå på snö! Ponnyn som gick före sjönk ner ibland i snön där underlaget var lite mjukare (det var inte djupt, som max en decimeter men oftast bara några cm) men Deluxen verkade inte sjunka ner alls, vad jag märkte. Har observerat det när vi tränat på utebana också i snön. Han fjädrar så mjukt att han liksom verkar sväva uppe på snön! :) Is däremot är ingen hit, var några förrädiska fläckar med blankis och snö ovanpå så man inte ser det. Men det gick bra!
 
Hoppas att det är på bättringsvägen nu så han inte åker på feber igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0