Hej på några dagar!

Kommer vara borta några dagar över helgen så jag passar på att blogga en snabbis nu medans jag har tillgång till dator.

Igår var Tabben riktigt duktig, jag provade lyfta staven och rida runt med den för första gången (för att farsan var med och kunde hjälpa mig att ta den, vill undvika att göra pållen skraj i början om man skulle behöva släppa den) han tyckte väl det var lite konstigt men var ändå ganska cool! Jag provade sätta ner den i marken och lyfta upp igen och att dutta den mot stigbygeln så det skulle kännas lite konstigt resp. låta av den. Börja härda lite försiktigt!

Vi kunde också stanna emellan två hinderstöd och flytta en kon från ena hinderstödet till det andra. Han ville gärna gå så snart jag hade tagit konen, men sen kunde jag manövrera tillbaka honom för att sätta dit konen. Alltid en början!

Jag provade treklövern också och hade tänkt mig galopp i den. Han var lite smålat faktiskt, kom inte igång lika mycket i bjudning/energi som i slutet av förra passet vi tränade på den. Men han var duktig ändå! Så manövrerbar och trevlig! :)
Provade rida lite runt konerna också och korta/länga och leka lite med om man kan få till tramp/samlade galoppanslag/någon liten ansats till levad, och bara i allmänhet komma åt en bra muskeltonus i vänstervarvet t ex där det är lite svårare med teknik och rakriktning.
Han var jätteduktig! :) Det var inga synbart stora saker som hände men jag upplevde det som att det hände mycket bra i hästkroppen.
För övrigt var pålle pigg och glad och ville väldigt gärna rinna iväg i trav så fort matte inte var med för någon millisekund! ;) Som vanligt nu på sistone. Fast jag brukar ju låta honom göra det, använder det som avlastning för kropp och skalle när jag satt press på honom. Eller belöning kan man också kalla det.

Farsan hjälpte mig att putsa till hovarna lite också. Känns bra att ha lite koll på dom nu innan jag åker, kan ju gå så rackarns fort om dom börjar dra iväg åt något håll.

Ikväll blir det också ridning om det inte blir alldeles för sent. Måste hinna packa lite också.

Jag och Tabben önskar trevlig helg i förskott! :)

Kommentarer
Postat av: Johanna

trevlig helf

2013-04-19 @ 06:20:49
URL: http://walkyria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0