Blåsigt

Vårblåsten kom till slut, igår blåste det rejält! Den var efterlängtad för att hjälpa till att torka upp i hagarna! :P

Lite opraktiskt att det blåser när man ska pyssla med hästarna däremot. Jag tänkte rida igår, hade ju inte ridit på tre dagar, men när jag skulle försöka dra igen porten (gick knappt för att den drog så mycket i sidled av vinden) lät det som sjutton i ridhusplåten. Tabben var duktig och skötte sig bra även om han blev spänd, men jag orkade inte rida under dom förutsättningarna, måste vara så hjärntvättad för att inte råka reagera själv när det plötsligt börjar låta.
Men jag hade ju klätt på pålle så vi passade på att inviga uteridbanan för i år istället. Inte så jättebra underlag, det var blött och tungt/mjukt, lite snö kvar i mitten. Men mitt mål var mest att kunna få pålle att koncentrera sig och få något gjort iallafall.

Det stod ett par halva traktordäck som gissningsvis används som hinderstöd på ridbanan. Dom har han varit skraj för någon gång innan när vi har varit där. Igår så försökte pålle nästan gå över dom ibland och nosa på dom ibland. :D Han kanske trodde att han kunde få godis för det! Så vi kunde använda dom och ett litet hopphinder i närheten att rida åttor och slalom mellan.
Jag tyckte att pålle skötte sig kanon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0