Uppdatering

Ja nu har det ju hunnit hända en del och jag har inte mycket möjlighet att uppdatera/lägga ut bilder. Men nu är jag hemma en sväng i Norrland och hälsar på, så nu kan jag ÄNTLIGEN skriva lite mer och lägga ut bilder! :D
 
 
Mest senaste nytt är att jag kollat foderanalysen på hösilaget. Både positivt och negativt överraskad blev jag, det bästa är väl att såpass mycket behov täcks via grovfodret (men behöver balanseras, så det kan bli en del pusslande, vill man snåla så KAN man nog göra det på det mesta, beroende på hur petig man är, och jag är ju den petiga typen dårå...) och att kvoten energi/smältbart råprotein är bättre än jag trodde. Det sämsta att det verkar vara högt med socker i det. Just nu är det inte mycket att göra åt den saken tyvärr, hade jag haft möjlighet att själv välja grovfoder så hade jag nog sett mig om efter andra alternativ!
 
 
 
Styngflugor/styngflugelarver är ett relativt nytt fenomen för mig (tror inte det har funnits där jag haft hästen innan), så är det någon som har tips på t ex bra webbsidor med info om det tages det tacksamt emot! :)
Fästingar är ju också lite nytt, men har hittills *peppar peppar* ändå inte sett någon på hästen.
 
 
Tabben *host* pussar på hagkompisen! :)
 
   
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag saknar dina uppdateringar vill veta vad som händer "där borta", hur Bentkursen var, om du & Tabben utvecklats, bilder, film, tack! :)

Svar: Det kommer mera! :)
Irre

2012-09-24 @ 07:58:14
URL: http://walkyria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0