Härligt höstväder

När solen plötsligt tittar fram såhär på senhösten efter minst en vecka med ruggigt väder- regn, blåst, mulet, så blir man plötsligt så pigg och glad! :) I Tisdags var det soligt och vindstilla hela dagen, eftersom jag var på praktiken och gjorde en del stalljobb utomhus så hann jag med att fånga sol för veckor framåt! :D
Vi red ut en sväng (jag red Karamell) och jag gick en promenad med lille Trull, hann nästan rida Delux också i solen men då hade det börjat skymma.

Idag var det också riktigt fint, fast lat som jag var på min lediga dag så har jag inte alls varit ute lika mycket som jag brukar, mysigt att det var sol när jag skulle rida Tabben iallafall!

Nu har vi inte riktigt det där flytet som förra veckan, som vanligt har vi vår cykel av "dags för verkning"-ringrostighet. Skönt att han ska verkas på Måndag!
Jag försökte ändå vara lika konsekvent och försöka kräva samma kvalitet, vilket jag ändå tror är bra (tog ju kortare pass istället och inte så mycket av det riktigt jobbiga) för att få igång rätt muskler och hålla kroppen i trim. Men pålle tycktenog att jag var pest och pina. :P
Lektion imorgon, ska bli spännande men samtidigt har jag inte så höga förväntningar den här gången!


Veckans fundering: Hur vågar häst-/stallägare ha uppdelade fodergivor egentligen? (Som innefattar att lunchfodra i hagen t ex.) Hästmänniskor är ett modigt släkte. :P
Själv är jag så bortskämd med fri tillgång eller begränsad fri tillgång att jag tycker det är jobbigt när dom blir så "på" och aggressiva av att gå hungriga. Annars hade dom nog varit snällare mot min pålle också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0