Slut på pausen!

Har haft tre dagars riduppehåll nu pga dom misshandlade låren. Igår hade jag t o m vila från stallet(!) eftersom det var skönt att inte behöva stressa iväg på långlunchen efter att bilen hade varit på verkstan, hade fixat käk/vatten nog för två dagar i hagen och bett en stallkompis titta till pållen.
Känns jätteskumt! :P Ifjol var jag ju hästledig typ två dagar totalt under hela året!



Men nu kändes benet bättre idag tyckte jag. Kände inte så mycket när man bara går normalt utan att skynda, men om man lägger lite mer belastning. Så jag tänkte prova rida och se hur det gick!
Det kändes igen efter att ha burit vattenhinkar en bit, och när jag skulle försöka gå i hästens tempo ner till ridhuset (känns ju mer i nedförsbackar också) men när jag väl hade hoppat upp tänkte jag inte på det! :)

Pålle var tokduktig, en riktig galopp-dag idag! Vi fick till 4 skolgaloppsprång i sträck i vänstergaloppen!! Tilläggas bör att vi har ju svårt att få till vänstergaloppen överhuvudtaget, blir bara rätt varannan-var tredje gång eller så, och oftast blir det bara ett språng i taget i båda varven, i höger har det kunnat bli 2-3 språng ibland.
Så jag är toknöjd! :D Kände att vi hade ett bra läge så man kunde sätta mer press och att jag fick till tajmingen!
Hade övat "trappan" innan, täta övergångar med kort skritt - trav - kort skritt - lite mindre kort skritt - kort skritt - trav, osv. Han bjöd på anslag t o m när jag bad om skritt ibland! ;) Utan att vara het/stressad.


Men nu såhär i efterhand känner jag mig ganska mör. Tar en del på knäet och höften också tror jag när inte muskeln tar belastningen som den ska!

Kommentarer
Postat av: Johanna

KUL med 4 anslag på rad!!!

2012-05-09 @ 21:43:25
URL: http://walkyria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0