Skadedrabbad!

Jag alltså, inte min häst tack och lov! :P

Igår råkade jag tappa en glasburk på tån. Resulterade i en svullen och missfärgad tå. Om ni tänker er när man råkar slå i tårna i en dörrkarm fast gånger 10 - så kändes det! :S Men det gick ju över rätt snabbt, känns litegrann ibland när man går.

Idag blev ett sto sur på mig när jag tänkte gå förbi med min häst. Hann inte komma så långt förrän hon sparkade bakut rätt i mina lår!!!
Dumt av mig att försöka gå förbi inser jag i efterhand, är väl för bortskämd med att alla andra i stallet är snälla att gå förbi (igår dunkade en valack till rumpan i Tabac i förbifarten t ex och ingen av dom brydde sig om det), men just denna var jag inte 100%. Tänkte eg. vänta och be ägaren flytta på den men jag fick bråttom ut med kusen ur boxen för Tabben hade rullat och det yrde runt jättemycket damm, han stod och hostade. :/ Får börja vattna ströet innan jag tar in hästen. 

Smärtan från sparken avdramatiserade den lille tån ordentligt, smärtan var väl ungefär likvärdig men under mycket längre tid!
Men framförallt blev jag skraj att inte kunna rida och göra stallsysslor som vanligt, innan benen hade slutat skaka och jag märkte att det gick att stödja på benen. Efter-chocken.
Ska ju iväg och träna snart och sen provjobba! :(

Men det lär ju bara bli en rejäl lårkaka (och en liten på andra benet, hon träffade med båda hovar på vardera ben) och eftersom det är stelhet och smärta det rör sig om men bra med rörelse, så kan man härda!
På vägen hem från stallet fick jag insikt om hur ofta man måste trycka ner kopplingen i bilen genom stan! Benet var så stelt så ibland fick jag ta tag med handen och lyfta upp låret, och använda viljestyrka för att få ner kopplingen! :S

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ajdå det där har hänt mig också, två feta lårkakor, man har tur sådana där gånger att dom inte sparkar av en knäna!



Man blir lätt "avtrubbad" & tummar på säkerheten för att "det brukar gå bra"..dumt egentligen..

2012-05-07 @ 09:17:53
URL: http://walkyria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0