Mysig morgon!

Var ute i stallet på morgonen idag. Hade hyfsat tur med vädret, blåste litegrann bara!

Mina barfotaboots är fortfarande broddade, tänkte låna verktyg av farsan för att brodda ur till helgen när vi ska på träning. Men jag ville ändå få lite variation/miljöträning så jag hoppade upp i ridhuset, red ner till ridbanan och red runt ett par varv där (var en grävmaskin som jobbade bara en liten bit bort och något hinder kusen tycker är läskigt, så lite miljöträning blev det!) gjorde någon halt emellanåt men inte några större krav.
Fortsatte en liten kort bit på vägen bara och vände vid sommmarhagen, sen tillbaka till ridhuset och tog ett kortispass med störningsmoment (i form av öppen port/sargdörr).

Tyckte kusen skötte sig jättebra! Vi kom åt att jobba lite med mentala/fysiska låsningarna som uppstår i lagom dos sen när vi kom in i ridhuset, eftersom han liksom låser kroppen och kommunikationen på ett visst sätt när han känner sig stressad eller pressad, men det var fortfarande arbetsbart och i kontrollerade former! :)
Så härligt när man iallafall kan släppa lång tygel och hästen går på hyfsat avspänt åt rätt håll! Hihi, här är vi inte bortskämda! :D



Dagens dressyrpass gick mest ut på att försöka fokusera på en sak i taget, hålla pålle sysselsatt men ändå försöka vara konsekvent. Mitt eget fokus var också att försöka hålla mig så "mjuk" som möjligt men tydlig, och konsekvent som sagt. En balansgång jag behöver lära mig bättre!
Blev bara lite krumelurer med piruetter i skritt, lite variation av skritten, och sen ett par travövergångar. Herrn fick till en riktigt kanonfin trav vid tredje försöket så då kände jag mig nöjd för dagen! :) Tänkte ta ett lättare pass med fokus på kvalitén, och jag tycker vi hann med rätt mycket ändå även om det säkert låter som jättelite!

Fina lille pållen! :D



Kommentarer
Postat av: Karoline

Vilket härligt pass!

Kul att han gick bra på långa tyglar.

2012-05-15 @ 23:33:03
URL: http://karolinesliv.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0