Min vecka

Jag var hos Birgitta på prov-praktik Måndag-Fredag (åkte dit på Söndagen).
Det var väldigt roligt och lärorikt, med fyra hästar att pyssla med och träna så hann jag få ta del av många olika situationer! :) Se lite ridning, jobb för hand, vara med att börja tömköra lille russet, få lektion på "läromästaren" i jobb för hand, rida ut, lastträna, vänja lillen vid vardagspyssel (rykt, kratsa hovarna, stå uppställd), och såklart pyssla om och hjälpa till att sköta hästarna! :D 

Det bästa är väl att hanteringen och ridningen är med den filosofi och inställning till hästarna som jag själv vill ha. :) Att det inte bara är det tekniska utan helheten, varje liten detalj! 

Jag hann med att behandla både ett par hundar, ett par hästar och en människa i KS-terapi också. Det tycker jag också är väldigt roligt och intressant varje gång! Alltid lika spännande! Roligt att det verkar vara så många däromkring som är intresserade av Kraniosakral-terapi!


Fritid hade jag nästan för mycket av. Tror jag hann lusläsa 10 tidningar Hästfocus och gå och lägga mig ca 21-22 på kvällarna. Men det är ju lovande, eftersom jag kanske behöver mer tid sen för att jobba för stallplatsen t ex, till min egen pålle, och eventuella behandlingar. 


För mig och tränaren är det klart att det blir mer praktik. Dock blev det miss i planeringen med boendet. Jag skulle få betala en för mig alldeles för saftig slant för att inte ha någon fast inkomst. Ekonomin skulle inte fungera! :/ 
Men tränaren letar vidare efter boende till mig och hästen, stallplats hade vi eventuellt hittat så det vore kanon om man kunde hitta något rum eller stuga i närheten!
Håll tummarna! :) 


********************************************************************


Nu har jag precis varit och hälsat på Tabben för första gången sen jag kom hem! :) 
Han verkade må bra, fast idag när det var varmt och flugorna börjat komma så tyckte matte det var dags för flugmedel och flughuva, och han har börjat klia svans/man så det blev klådstillande lotion. Skönt att komma hem och kunna ge pållen det där lilla extra!   



Blev ett ridpass också, först en liten kort bit på vägen och sen dressyr i ridhuset. Pållen var lite loj, men han har ju värmen som ursäkt och att han fått stå ända sen hårdträningen förra lördagen. Fick bli en lite kravlös start, men jag ville iaf att vi skulle komma igång och ta några mer samlade steg emellanåt och något galoppanslag.
Roligt att få rida Deluxen igen! :)

Kommentarer
Postat av: Ninnie

Hoppas du hittar boende också nu då!

2012-05-27 @ 10:03:56
URL: http://ninniflikkan.blogg.se/
Postat av: Karoline

Jag har en fråga: Vad är KS-terapi?



Du verkar ha haft en bra vecka, men kommer du att kunna få några lektioner på Delux när ni flyttar till tränaren? Åh, vilken spännande tid du har framför dig!

2012-05-28 @ 22:15:36
URL: http://karolinesliv.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0