Upp en nivå igen då?

Haha, nu får matte börja om med träningen av sig själv igen! Märkte jag idag! ;)


Det tekniska och hemläxorna gick faktiskt jättebra! Tyckte vi skötte oss ungefär lika bra som sista passet på kursen, fast jag var med förberedd med vad jag skulle göra så det flöt på lite bättre. Gäller att passa på mig själv så jag inte faller tillbaka i gamla vanor, missar när han inte tar signalerna eller att jag inte fullföljer det jag ber om. Men det tyckte jag som sagt jag skötte bra!

Jäklar vilken power/explosivitet det blir i kusen när vi kommit igång med galoppanslagen!
Tänkte ju vi skulle avsluta med lite trav framåt/nedåt, men jag orkade inte "rida på" och fokusera om, det kom in folk som ville börja bygga hoppbana så jag kände mig lite tidspressad och han hade nog behövt lite omställningstid, det var fortfarande galoppen som satt i skallen. Vi råkade få några ja, jag vet inte vad riktigt, brallar eller luftsprång(?) i hans iver att ta mer galopp fast matte inte var beredd utan hade tänkt trava. Något nytt för matte att anpassa sig till! :)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Power gillar vi :D

2012-03-30 @ 07:38:05
URL: http://walkyria.blogg.se/
Postat av: Karoline

Jag blir så glad över att läsa om era framsteg!



Sv: Ja det känns verkligen som att hon har fått två nya bra vänner, jag vet inte om jag någonsin sett henne så nöjd som hon verkar nu.

I början var det lite jobbit med flytten men efter någon dag gick det bättre, de låter henne gå in senare vilket också påverkar till en gladare häst :)

2012-03-30 @ 14:25:08
URL: http://karolinesliv.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0