Och så var helgen över igen...

Tiden går fort när man lyckas sysselsätta sig!


Lördag blev det först långdag i stallet med morgonjour, titta lite på träningarna, roligt t ex att kolla på en f.d. stallkompis nya arab och en nuvarande stallkompis´nya jätte-häst (en av dom, hon har skaffat två! ), hade hoppats hinna kolla på fler, men jag ville hinna mocka min box som varit utlånad över natten innan jag tog in herr Delux.  
Lite hovfix och dagliga sysslor, sen hem och däcka... Gör mycket att man är igång tidigt utan att ha med sig nog med käk utifrån energiåtgången. Då hade jag ändå med mig en drickyoghurt som mellanmål. :P

Tillbaka till stallet på kvällen, rida en sväng, orkar inte följa två pass i taget-regeln när det behövs boots, ändå lyckades det inklusive restid ta 2½ timme.



Söndag var det kvällsjour, tyckte jag åkte ut rätt tidigt men plockade med lite grejer och packade upp mineralerna som kommit, tiden bara flyger iväg!

Alla pållar utom två var ute. Men en av dom var morsan till fölisen. Småttingarna ville inte vara ute själva så dom kom in! :P Inte så bra, fast två mindre för mig att gå med, hihi!

Sen rida pålle, det gick bra, vi försökte fokusera på skolskritt och övergångar från skolskritt- trav, samt lite rakriktning inbakat, försöka känna av linjeringen. Men det känns som att vi gått ner oss lite och behöver komma igång fysiskt igen. Sånt får man ju hålla igång hela tiden så med tanke på hur lite ridning det blivit senaste veckorna får man väl vara nöjd utifrån förutsättningarna.

När jag sen trodde att jag började vara klar, skulle bara mocka ur boxen lite och sopa stallet, så kom stallkompisen med sin andra jättehäst in och behövde hjälp med att sadla om. Pållen hade blivit arg på sin nya (passande men kanske lite vida) sadel och börjat tokbocka. Ville ha med mig utifall att det skulle gå illa så jag satt och kollade i ridhuset ett tag. Men det gick bra, var nog bara sadeln han reagerat över som hon misstänkte. Lite lustigt, för den han blivit arg över var bara aningens för vid, den som dög var för smal. Men man får ju lyssna på hästen!



Summa summarum så blev det en hästig helg, spenderade typ 13 timmar på det om man räknar med restiden. Ändå känns det inte som att jag fick så mycket gjort med egna hästen som jag skulle vilja! :S



Lite sömning Tabben i blåsvädret





OBS!
Om någon är ute efter att köpa ridgrejer så har jag rotat runt efter sånt jag kan avvara. Behöver bli av med lite sånt jag inte använder och skrapa ihop pengar!

Har bl a gamla Chezz-sadeln (brun 17,5") + tillhörande gjord 75cm, webbers och islandsstigbyglar i lättvikt, tyglar (långa kapsontyglar), ett vaquerobett 12 eller 12,5cm, ett "pessoa magic"-bett 11,5cm (tredelat), och säkert mer om jag rotar runt lite! 

Söker själv ett akademiskt stångbett 11,5cm då jag inte lyckas hitta mitt gamla... Om någon har ett liggandes! :)   

Kommentarer
Postat av: Chricko

Om det är en Markus Holst akademisk stång du är ute efter så har jag en att sälja i 11.5 :-)



2012-03-05 @ 18:53:35
Postat av: Irene

Det låter kanon! :) Maila gärna [email protected]

2012-03-05 @ 22:38:44
URL: http://tabbe.blogg.se/
Postat av: Charlotta

Jag är intresserad av dina kapsontyglar om de är svarta! vad ska du ha för dom?

2012-03-08 @ 16:58:10
URL: http://kvarnbrannan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0