Träningsvärk

Illa, igår fick jag ont i höften och träningsvärk i efterhand i låren efter ridningen!
Ont i höften är ju inte bra eftersom det nog tyder på att antingen gick pålle lite snett och smittade av sig på mig, eller så har jag inverkat ojämnt och smittat av mig på pålle.
Träningsverken i låren behöver inte vara dåligt (förutom att matte är otränad ;) ) då avlastade jag förhoppningsvis bra ifrån pållens rygg.

Många både plus och minus från gårdagen, plus var framförallt att vi kunde rida trots lite ofördelaktiga omständigheter. Hästar som lastades utanför i början, sen en stallkompis som galopperade omkring mycket och använde sig av fyrkantsspåret, man vill ju ha lite marginal till någon som ska galoppera förbi så stundvis kändes det som att vi fick krumelura omkring på alldeles för liten yta. Särskilt som det inte kändes som att pålle klarade så hög böjning för dagen, 18-20m volt var alldeles lagom bortsett från enstaka steg i taget.

Delvis därför tror jag (att det blev för små volter och snäva ridvägar ofta mot det optimala) att pålle började bli mer svårplacerad redan i skrittjobbet, att han ville ur belastningen i böjningen, jag som hade tänkt öva lite skolor i trav, det fick bli mer kravlöst istället på den fronten. Men sen gick vi ner en sväng till i ridhuset och fick ha det för oss själva, då övade vi lite försök till skolor i trav men väldigt kravlöst.
Även om det inte alltid blir "riktiga" skolor eller knappt den ridväg jag hade tänkt så känns det ändå nyttigt att prova emellanåt, särskilt i traven tycker jag man kan märka skillnad i rakriktning eller känslan i traven även efter såna "tappra försök". :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0