Lite nervöst!

Just nu känner jag mig som världens oroligaste hönsmamma, lite överdrivet uttryckt! :P


Diskuterade såklart lite olika möjligheter med stallägaren hur man skulle kunna göra för att få miljön så dammfri som möjligt för Deluxen. Som tillfällig lösning just nu när det fortfarande är kallt ute ska vi prova låta honom gå ute på nätterna också. Förutsatt att det fungerar bra så är planen att det blir fram tills det börjar bli vår, jag kommer inte vilja ha honom ute på nätterna om det är risk för snöras från taken och är isigt eller slaskigt/geggigt i hagen, men nu när det är snö och minusgrader är det bra förutsättningar! Då har man lite tid att planera och diskutera runt mer i stallet, och i värsta fall blir det ju bara ett par månader till innan man kan släppa ut för sommaren sen, samt lättare att vädra ur stallet regelbundet när vädret blir mildare.
  

Herrn är en väldigt bra kandidat för utegång. Inte den som spränger hagen *peppar peppar* och brukar vara nöjd med att stå kvar även om man har tagit in honom ovanligt sent, förutsatt att han haft hösilage kvar att äta på. "Gratis" vindskydd i hagen också!
Ikväll är första kvällen vi provar, därav att det är lite nervöst just nu innan man vet att det fungerar! När jag tittade till honom stod han väldigt nöjt och tuggade på sitt hö, var väl helnöjd med sin hög med löst silage som han fått för en gångs skull! ;)



Håll tummarna!





På träningsfronten blev det idag aktiv vila.
Vi tränade lite i longerlina från backen dels på att stanna - backa igen för att repetera, dels lite longering. OJ vad jag känner mig borta när det gäller själva longeringen! Kanske framförallt att hålla hästen på lagom avstånd från mig på en rund volt. Men Delux var väldigt snäll mot matte idag! :) Gjorde bara litegrann, men vi hann trava lite i båda varv utan att pålle försökte dra iväg!

Kommentarer
Postat av: Karoline

Hoppas att det går bra, men det tror jag :)

Lycka till!

2012-02-11 @ 01:05:45
URL: http://karolinesliv.wordpress.com
Postat av: Linda

Ska han vara ute helt själv? Stackars kille :P

2012-02-11 @ 21:54:50
URL: http://xmyheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0