Satsa på kür kanske? ;)

Var någon som hade lämnat radion igång i ridhuset igår. Normalt sett tycker jag bara det är störigt men nu lät jag den vara på.
Lekte lite med att (när det gick) anpassa takten efter musiken, jätteroligt hur mycket skritt-takten gick att anpassa nu när han blivit snabbare att svara på förhållningar/halvhalter, kunna få ett ben att dröja kvar lite i luften t ex. :) Att hinna anpassa övergångarna eller galoppanslag var svårare!
Det var kul, gav variation eftersom låtarna var så olika varandra!

Pålle var grymt duktig tycker jag. Igår var han inte så energisk men använde den energin han hade på ett bra sätt. Inte varje dag man har sån lyx!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Mysigt att rida till musik :)

2012-04-24 @ 15:58:35
URL: http://walkyria.blogg.se/
Postat av: Karoline

Kul att det gick så bra att rida till musik, undrar om man själv slappnar av lite mer när man lyssnar? Jag gör nog det iaf, upplevde det som att Odessa också gillar musik.



Sv: Odessa har så stora rörelser så det är skitsvårt att sitta bra, tror att det blir nice med sadel.

2012-04-25 @ 10:10:32
URL: http://karolinesliv.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0