Bildbomb

Syrran med make var med till stallet för några dagar sen och var bussiga att knäppa lite kort! :)
Vi (eller jag snarare) hade ingen höjdardag, eller så var det fenomenet att man blir distraherad när kameran kommer fram... Och pålle fick (som vanligt...) för sig att det var något läskigt som lurade utanför den öppna porten. Så lite spänd häst och matte med kass sits. Annars gick det bra! ;)

Hade såklart helst velat ha bild på galoppen, men det är toksvårt förstår jag att hinna med om man inte har systemkamera. Det blev faktiskt en galoppbild men den ser inte klok ut så det vågar jag inte visa upp! Men någon förberedelse till det fick hon med iallafall! :)



Ser ni det läskiga i fjärran? Det gör Tabben iallafall! ;)





latmanstrav


Mer belastande trav


I samband med att jag tänkte fatta galopp misstänker jag.



Men som sagt, ni får ha lite överseende med lite spänd pålle och matte med kass sits! :P Känns som jag hukar mig för att jag är nervös över åskådare... Får tvinga ut åskådare oftare tror jag så man blir härdad igen!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Fina bilder.

Det är inte lätt när hästarna ser sådant som vi inte ser ;)

2012-04-09 @ 21:02:19
URL: http://walkyria.blogg.se/
Postat av: Karoline

Va roligt med bilder, ni är så fina!

2012-04-09 @ 23:02:49
URL: http://karolinesliv.wordpress.com
Postat av: Johanna

Å va kul att se bilder, även om det inte är bilder som man alltid hoppats på. Men verkligheten är ju sällan som den perfekta bilden & de gånger man önskade fotografen när allt känns som bäst är nog JUST för att fotografen är så långt bort som möjligt & man själv bara sitter & testar sig fram med finliret :D De är då min erfarenhet :P



Hade några dröm pass vid hand & träning på mysteg inför piaffen & önskadeinget annat än en filmare. Men när jag väl beställde filmaren så gick de inte alls. Jag själv var på en helt annan planet än hästen, dottern var trött & less & som grädde på moset så kom svärfar & skulle parkera finkan precis på den plats jag tränade & hade inte en tanke i världen på att vänta 2 min... Livet är underbart ibland ;)



Va kul att mina galna bilder gör dig glad, de värmer att höra :)



Kram på er fina ni!

2012-04-10 @ 10:37:59
URL: http://www.bullerbacken.com
Postat av: Johanna

27 mil enkel väg till Ewa känns inte så lockande att bege sig med hästen faktiskt....och hon är närmste tränaren för oss.....:/



Visst är hemmatränaren bra men det är inte samma sak som att rida för Ewa & få vara på kurs...

2012-04-11 @ 18:22:53
URL: http://walkyria.blogg.se/
Postat av: Karoline

Sv: Jag blir så otroligt glad över att ni hjälper oss och ger oss nya idéer, du och Johanna :)



Hon kan inte bära sig själv i traven och volter är vi dåliga på. Men jag har ändå märkt en viss skillnad de senaste passen nu när jag verkligen tänker på att hon skjuter över mig.



Galoppen i höger varv är rätt nice, men det funkar verkligen inte i vänster. Det kanske helt enkelt är så att vi får lägga galoppen på hyllan ett tag till och försöka få till traven så att den blir riktigt bra.



Provade galoppanslag från skritt ikväll, men det sket sig ordentligt. Det hela slutade med en alldeles för spänd häst som ställde sig åt fel håll även i skritten.

2012-04-11 @ 21:40:36
URL: http://karolinesliv.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0