Speed-träning

Jag har försökt vara lite ambitiös med vardagsgörat på sistone vilket har gått ut över rid-tiden senaste dagarna. :P

Håller bland annat på att höstrensa lite bland hästgrejerna, städa och rensa bort sånt som inte används. Jag har lagt ut lite grejer på Tradera, hittills en säkerhetsväst strl. Small, vita dressyrbenskydd strl Full, två par rid-/stallkängor strl 37. Om någon är sugen lägger jag in länkar! :)


Hojta till också om någon är intresserad av täcken i storlek 140!
Jag ska spara ihop till ett till Rambo Optimo så jag har två att växla mellan, ska försöka köpa det som *host* födelsedagspresent till Tabben nu vid nyår då han officiellt blir 20! :)
Därför ska jag rensa bland de andra täckena som blir överflödiga.

Ett Shires Three crown tornado, grönt 100g foder strl 140, bra skick och håller tätt bra
Bucas Smartex Rain 140cm guldfärgat täcke, fleecefodrat. Kanonskick!
Eventuellt också ett Shires Three Crown Tornado med halvhals, strl 140, blått, 300g foder. Jättebra skick.
Kan fås tvättade eller otvättade (håller sig ganska rena eftersom pålle bara haft täcke när det är snö ute).








Nu kom jag av mig lite känner jag. Speed-passen var det jag tänkte på. Och inte ösa på i hundra knyck, utan speeda på så man hinner rida överhuvudtaget för dagen! ;)
Måndag -Tisdag blev det 20 min pass. Idag blev det 13 minuter...
Tabben klagar nog inte, för han har ändå fått galoppa varje dag! Och matte har inte hunnit ställa så mycket jobbiga krav på att man tar i ordentligt.

Imorgon och Fredag skulle det enligt prognosen blåsa ordentligt, så jag tänkte försöka passa på medans jag kan rida. Men nu har jag nästan rid-abstinens trots att jag ridit tre dagar i sträck! haha!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0