Lite bortskämda

Nu över sommaren har vi blivit riktigt bortskämda med att det är lugnt i ridhuset. Knappt man har behövt rida samtidigt som ett endaste annat ekipage (!). Därav att jag igår reagerade på att det var en häst i ridhuset som precis hade tränat och skulle lastas och åka hem. Jag tänkte vänta tills dom hade åkt för att undvika att störa koncentrationen om det bullrar och har sig under lastningen (och när de går ut från ridhuset och min pålle vill försöka följa med ut! ;) )men det dröjde så länge att jag tänkte hästen går väl och ojar upp sig mer av tristessen! :P

Mycket riktigt blev han ganska spänd, säkert mitt fel som inte kunde koncentrera mig fullt ut och säkert var lite spänd i onödan. Men utifrån omständigheterna tyckte jag han var duktig ändå, man får såklart sänka kraven. Märks att lägstanivån är höjd iaf.
Bäst att börja vänja sig, med tanke på att ridhuset kommer vara bokat mer framöver när snön kommer! :P


Sen när störningsmomentet försvunnit och vi slappnade av igen så provade jag diagonalsluta -piruett - diagonalsluta övningen igen. Med galoppförsök lite när det kändes bra, väldigt kravlöst.
Han har blivit så duktig nu i höger med att det känns som man kan "tänka med sitsen" och bara genom det få honom i galopp! :) Det känns så enkelt! Idag kunde han också "rulla på" med några språng i taget efter en del av fattningarna, det kändes ännu ett snäpp enklare för honom. Så roligt när man känner att det händer något från dag till dag! :D


I vänster var jag väl lite orolig att han skulle sluta försöka, eftersom han tycker det är svårt, men det gjorde han inte, och det är det viktigaste! Även denna gång kändes det som att jag fick lite bättre påskjut i ytterbak av övningen, men jag tror inte det blev rätt galopp någon gång, däremot känner man ju ändå att det händer något och att poletten kanske lirkas ännu pyttelite till för att så småningom kunna trilla ner! ;)

Kommentarer
Postat av: Karoline

Det är det som är det värsta med vintern, alla som ska trängas samtidigt i ridhuset. Men min plan att rida lite senare fungerar rätt bra, kvällsfolket är så mycket bättre än de som är där runt 5-6 tiden på eftermiddagen.

Kul att galoppen börjar kännas så bra, själv har jag lagt den på hyllan. Hon blir för stressad just nu, kanske ska prova utomhus sen enbart när jag köpt sadel.



Vilka favorit färger har du på kläder och utrustning?

2011-09-22 @ 13:15:31
URL: http://karolinesliv.wordpress.com
Postat av: Karoline

Haha, jag som tänkte skicka ett neonrosa schabrak till dig ;)

Nej, men jag håller med dig ang färger. Det ska kännas skönt att kolla på.



När det är "Bruno" lektioner och annat jobbigt så håller jag mig väldigt långt ifrån ridhuset. Åh vad jag skulle vilja ha ett eget ridhus, det skulle kunna få vara några boxar i det och en lägenhet ovanpå.... vilket drömliv :)

2011-09-22 @ 16:15:28
URL: http://karolinesliv.wordpress.com
Postat av: Linda

Hehe jag njuter också lite utav lugnet före stormen i ridhusen.. Tänker dock lyxa till det med att lösa ridhuskort även på flyinge så man kan rida där när det är bokat i Granelund.. :-)

2011-09-23 @ 10:20:49
URL: http://xmyheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0