Det gäller att prioritera!

Nu ett tag så har det varit lite mycket med stalljourer, jobb, övertid på jobbet, och lite sysslor utöver stall och jobb att hinna med såklart. Jag känner att det tyvärr har gått ut över stallsysslorna och ridningen ibland. :P
Någonstans måste man nalla tid om man ska orka och hinna med.

Nu är det hög tid att verka bakhovarna på Tabben och jag vet inte riktigt när man ska hinna (orka) med, och det riskerar att bli lite färre och kortare ridpass än vad som hade varit önskvärt.
Tråkigt att det gäller såpass lång tid. Det känns som att jag tar det vecka för vecka och varje vecka tänker att "äh, det är ju bara den här veckan, sen blir det lugnt!" men den där lugna veckan verkar dröja! ;)
Ska inte skylla på jobbet eller någon annan för det känns som att det är jag själv som drar på mig för mycket.













Igår blev det lite speed-ridning igen på ca 20 minuter. Heh, jag har ridit så många korta pass på sistone att det kändes som ett riktigt långt pass med alarmet inställt på 20 minuter! ;)
Det börjar kännas att bakhovarna behöver verkas för han börjar kännas lite stelare i bakbenen och svårare att få till nigning bak. Så vi jobbar inte så mycket samlande just nu och inte med så petiga krav, försöker mjuka upp lite snällt sådär.

I galoppen har vi på sätt och vis gått tillbaka litegrann, det är lite hattigare med fattningarna i höger nu (att benen sprätter lite hit och dit ibland) och inte riktigt lika stadigt. Men jag ser det ändå som positivt att han fortsätter dribbla med hur han ska göra med fötterna, någon gång har det ju blivit knasig galopp i höger - och då borde han snudda på att hitta teknik till vänster galopp bättre än om han är toksäker i höger! ;)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ja det gäller att prioritera.

Här har det då blåst och regnat i 3 veckor snart :(

2011-09-27 @ 14:50:08
URL: http://walkyria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0