Slutspurten?

Jag insåg precis att nu är vi inne på sista kvartalet av det här året! Dags för slutspurten för hur mycket man kommer hinna med att lära sig i år! :S
Särskilt som sista träningarna är i November, så även om December såklart också räknas känns det som att milstolparna kommer redan innan. ;) Då ska man fortsätta slipa på det vi redan lärt oss (förhoppningsvis) på kurserna.

Rotade fram målen som jag skrev för 2011:
"Inför 2011 ska vi självklart slipa mer på galoppen, och förhoppningsvis kunna höja ribban och gå från att träna galoppansatser till att kunna säga att vi tränar galoppfattningar! ;-)
Jobba vidare med samlingen och förhoppningsvis kunna jobba med tramp.
Jag tror vi kommer få lättare och lättare att travjobba i olika situationer utan att det känns som överkurs, och lättare och lättare med böjning/omformning. Jag tror också vi kommer fortsätta bli jämnare från pass till pass."


(från annat ställe)
"Inför 2011 hoppas jag kunna få till några stegs tramp/piaff innan året är slut och så småningom kunna säga att vi jobbar med galoppfattningar snarare än galoppansatser. Misstänker att de hänger ihop eftersom det är ungefär samma teknik/tonus som behöver förbättras. Komma längre inom rakriktningen och att jag förbättrar min kroppskontroll några snäpp till som förutsättning för resten. Fortsätta förbättra grunderna och helheten är alltid målet snarare än rörelserna i sig."




Känns som att vi är på god väg! :) Fattningar i vänster vet jag inte om jag kommer hinna bli klar med, och jag vill inte pressa för mycket och sabba det vi försökt bygga upp. Skolorna kan alltid bli ännu bättre men vi "har" iallafall alla skolor nu. Inte att någon är nästan omöjlig att få till.

Det jag skrev i första inlägget om hur jag tror det kommer bli stämmer redan bra tycker jag! :)
Även om jag fortfarande tycker det är klurigt att jobba i traven för att man måste vara snabbare på att hinna med så tycker jag ändå det går lättare att jobba i traven. Utmanande men mindre omöjligt! :D
Böjningen kan alltid bli bättre, men jag tycker den markant har blivit bättre under det här året.


Ska bli kul när vi kan sammanfatta det gångna året! ;)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ser med spänning fram emot årets sammanfattning :)

2011-10-06 @ 21:10:23
URL: http://walkyria.blogg.se/
Postat av: Johanna

Intressant det där du skriver med att dom börjar kompensera när man börjar komma åt dem.....det kanske är så....nu har han varit "knuffri" i några dagar och gått som en dröm :D

2011-10-10 @ 16:12:03
URL: http://forceinthehorse.webs.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0