Ändrade planer

Birgitta-träningen blev tyvärr inställd. :/ Så nu siktar vi in oss på Ewa-träningen istället. Fast det blir inte riktigt samma sak, blir ju en annan grej när man rider för en helt ny tränare som inte vet hur det sett ut tidigare. Nästan så man tjänar på att inte vara på topp så tränaren får se de sämre sidorna som man behöver hjälp med. Tråkigt att det går ett halvår mellan Birgitta-träningarna nu! :P

 

Jag håller ju på att spara till ett till täcke till pållen. Än så länge har jag beställt en till liner (undertäcke) på 300g. Ganska sjukt att en sån kostar lika mycket som ett utetäcke i lägre prisklassen (ca 600kr + frakt) men lätt värt det för att kunna utnyttja täcket bättre! Just nu är jag i valet och kvalet om jag ska vänta något år till med att skaffa ett till yttertäcke, och investera i lite annat som behövs så länge - ex. ridskor och lite vinterkläder till mig själv, och/eller kanske en ridkappa som jag dreglat länge efter. Av någon anledning får jag alltid dåligt samvete om jag lägger ut pengar på sånt som bara är för min egen bekvämlighet. ;)



Nu i veckan skulle det blåsa en hel del. Så det blir nog ganska lugnt den här veckan med ridningen. Har planerat att rida alla gånger det inte blåser så mycket men ge vila om det blåser, pålle är pepp nog som det är så jag tror inte vi får mycket gjort med störningsmoment. De pass jag rider har jag planerat att göra korta men intensiva och försöka vara toknoga med att jag känner att jag rider bakifrån.

 

 


Kommentarer
Postat av: Karoline

Jag röstar för en ridrock! Den kommer att hålla dig varm hela vintern förhoppningsvis, ibland bara måste man unna sig själv något :)



Tråkigt att träningen blev inställd när du sett fram emot den så länge.

2011-10-17 @ 14:14:11
URL: http://karolinesliv.wordpress.com
Postat av: Johanna

Vargen har 3 täcken, en vintertäcke, ett regntäcke & sett svettäcke.

2011-10-17 @ 16:07:29
URL: http://walkyria.blogg.se/
Postat av: Linda

Unna dig du lite egna kläder med gott samvete. Men jag vet hur det är. Mina chaps som hängt med sen HRK-tiden dog innan sommaren och jag har inte kunnat motivera att prioritera det framför allt annat som behövts trots att jag verkligen behöver det nu inför vintern :-)

2011-10-19 @ 07:42:56
URL: http://xmyheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0