Uppladdning

Nu har jag som sagt plockat fram boken "kvinnor i Kalix" och försöker repetera basic-övningar i praktiken. Största frågetecknet just nu är skolskritten, eller överhuvudtaget att få till samlingen. För jag vet ju att litegrann några steg i taget det är inte för tungt även om vi är ringrostiga, utan vi är bara ovana och jag har svårt att hitta rätt inverkan. Just nu fokuserar jag på kvalitén, följa instruktionerna så gott jag kan och öva basic, så det är väl inte hela världen om vi inte kommer upp i någon nämnvärt samlingsgrad. Men det är klart att det känns surt när vi brukar kunna öva skolskritt och samling och jag just nu har svårt att överhuvudtaget få till någon samling. :/

Försöker hitta tillbaka till tekniken för det är ganska krävande när man slarvat med core-träningen och gått på halvfart med ridningen ett tag! Pålle har ju egentligen inte jättelätt till samling med sin långa kropp, aningens höga bakdel och tunga framdel, så det gäller att vara tydlig och har styrka i mage/bål/höfter! När vi väl har kommit igång så känns det som att det går lättare och lättare, men det där första grovjobbet är inte att leka med! :P Man vill ju inte traggla för länge men det känns surt om man spenderar ett helt pass utan att få till någon samling mer än som ren reflex ibland i övningar där pålle är van att samla.

I övrigt känns han väldigt fin och avspänd, mycket jämnare och mjukare än för en vecka sedan! :) 
Skolorna har jag också svårt att få till bra. Mycket häst och mycket kropp att hålla reda på. 
Så nu hoppas jag om inte annat att vi ska få hjälp med det till helgen! 
 



*****
Dieten går fortsatt bra, men lite för bra. :/ Jag tänkte ju trappa upp bara litegrann men hittills har det lustigt nog hamnat på exakt 10kg hösilage/dag,och pga mänskliga faktorer är Krafft Muskel-säcken nästan slut och jag får snåla med 2hg/dag. (Det finns ingenstans att köpa i staden där jag bor, man får åka ca 5 mil.)
Till helgen skulle jag få mer iallafall och jag får väl ösa på lite extra då så vi har energi till transport och träning.

Igår fick T vilodag och jag passade på att raspa till framhovarna lite. Ska försöka både hinna rida idag och ta lite grovjobb på bakhovarna, lite tidsoptimistiskt kanske så vi får se hur det går!



Kommentarer
Postat av: Linda

Bra att dieten går bra. Mindre kul att ni inte har någon återförsäljare.. Kanske något att satsa på.. hyr en liten lokal och sälj foder :)

2011-11-17 @ 21:31:42
URL: http://xmyheart.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fyrklövern på Industrigatan 11 har Muskel..

2011-11-21 @ 15:31:19
Postat av: Irene

Tack för tipset! :) Har aldrig varit dit.

2011-11-21 @ 17:47:24
URL: http://tabbe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0