Tidsbrist

Har inte blivit någon ridning nu på tre dagar pga tidsbrist och väder. Tråkigt, men man hinner kanske förhoppningsvis ladda upp emellan passen och klura lite på vad vi ska göra.


Igår höll jag på att få en chock när jag skulle fixa hösilaget!
Yttre lagret på balen var inte mycket att ha som hästmat, bara blad och tistlar och TS på kanske 30-40%, jag packade en påse som brukar bli 2,5kg och det vägde 5kg med samma volym... :S
Så jag ställde mig och drog loss minst en dm lager och kastade bort så pålle skulle få lite gräs också. Vi har haft väldigt torra balar och ganska jämna TS-mässigt så det blev en stor kontrast.
Jag kanske borde lägga om "dieten" till att räkna TS per dag istället för kilo per dag så det blir mer rättvisande... Skulle ju lätt ha kunnat bli 20-22kg igår till mindre volym än vad som brukar bli 11kg, ganska missvisande!


Idag hoppas jag på att det ska gå att rida, men det blåser en hel del nu så jag håller tummarna för att det lugnat sig tills ikväll. Snön har regnat bort nu, vilket jag tycker är bra. Den kan gott få vänta någon månad till!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Du vet väl att hästar älskar tistlar :)

2011-11-30 @ 11:55:39
URL: http://irmelin.bloggagratis.se
Postat av: Johanna

Vi har storm här :/

2011-11-30 @ 12:59:24
URL: http://walkyria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0