Bantning, uppdatering

Om ni tycker det är tråkigt att följa pållens diet så är det fritt fram att strunta i att läsa, jag skriver mest för att hålla lite koll! ;) Riskerar att bli en del sånt framöver i bloggen!


Tabben var lite rolig. Han var nog väldigt irriterad på sitt hönät i boxen.

Såhär ser nätet ut "före" dvs när det är nypåfyllt:


Dubbla 3*3cm nät med ca 4kg hösilage.

Såhär såg det ut när jag kom och skulle mocka igår:


Ca ½kg hö hade fått bada och gjort både höet och vattnet så äckligt att Tabben inte ville ha det. Han hade lyckats dela på näten så det som ligger på sidan nästan låg bak vid bajset. Snacka om att inte göra det lätt för sig! ;)



Första dagen av dieten:
6kg + 3kg ute. 6kg i dubbla 4*4-nät, 3kg i enkelt 4*4-nät som jag hängde från en gren.
4+2kg inne. Varav 4kg i dubbla 3*3-nät och 2kg löst.
Inte så jättelyckat, allt utom en tuss var uppätet ute och varje strå uppätet i boxen = ca 14½kg uppätet.

Dag två:
4+2kg ute. 4kg i trippla(!) 4*4-nät som hängde löst från en gren, 2kg i enkelt 4*4-nät.
4+2kg inne. Varav 4kg i dubbla 3*3cm-nät och 2kg löst.
Nästan lite för lyckat, 3kg kvar i "svåra" nätet ute och ca ½kg kvar inne som han hade blött upp och lite strån i boxen. = ca 8½kg uppätet.

Det kändes lite väl lite så på kvällen gav jag 2kg extra löst i boxen.

Har hängt ut 4+3kg ute med samma nät-konstruktioner som dagen innan och alltså lagt in 4+2+2kg i boxen varav 4kg i dubbelnätet och två fodringar med 2kg löst silage inne på kvällen. Får se hur det går snart när jag kommer ut till stallet för dagen! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0