"Modig"

"Modig" är inte hur lite man är skraj för. "Modig" är huruvida man ändå vågar göra det man är skraj för.
Själv ska jag inte påstå att jag är särskilt modig, tvärtom ganska bekväm av mig och tycker att en lyckad dag är en orosfri och stressfri dag. ;-)
Men min lille häst tycker jag är väldigt modig!

Det har blåst mycket här flera dagar i rad, precis när jag egentligen hade tänkt hårdträna, vilket satte lite käppar i hjulet. Efter att hästen hade fått vila tre dagar i rad (en dag med flit, en dag för att ridhuset oväntat var bokat, en dag pga blåsten) så kände jag att jag måste prova iallafall.
Grejen med blåsten är inte att det blir kallt, vi har ju ridhus. Grejen är att vi rider i ett oisolerat plåtridhus som stundvis låter så mycket när det blåser så man tror att bygget ska rasa ner. JAG själv tycker det är obehagligt så jag förstår att hästen tycker det! :-P

Men nu har vi ridit där inne två dagar i sträck och Tabben har varit riktigt duktig! :-) Lite spänd och på tårna, något enstaka överrasknings-galoppsprång eller tvärnit, men ändå så att man kunnat få något vettigt gjort större delen av tiden iallafall.
Jag tar credits själv för att jag lyckats coola ner mig när det blåst som värst och lyckats vara trygg nog för honom. Annars hade han garanterat reagerat mer än vad han gjorde. Men han är en underbar häst som jag tror skulle göra allt för sin matte bara hon är trygg, positiv, rättvis och gör sig förstådd! :-)


Kommentarer
Postat av: Johanna

En modig duktig liten häst :)

2011-03-06 @ 06:34:05
URL: http://walkyria.blogg.se/
Postat av: Johanna

Haha, ja de där med smörjningen är väl inte den bäst. Men någon gång då & då får dom sig en omgång men sällan bättre än att dränka fingrarna i olja, springa in i selkammaren & sedan kladda på utav bara tusan ;)

2011-03-07 @ 10:45:42
URL: http://www.bullerbacken.com
Postat av: Johanna

Jo dom är jätteduktiga :)

2011-03-09 @ 07:18:33
URL: http://walkyria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0