Uppföljning

Metoden att kämpa sig igenom det jobbiga verkar ha gett resultat till slut! :-)
Att försöka ligga snäppet över bekvämlighetszonen för att därifrån trappa upp mer och mer! Utifrån hur mycket det känns som att jag kräver av hästen.

Nu senaste två passen och särskilt idag har pålle känts riktigt fin! :) Mycket också tror jag för att jag hittat lite bättre kroppskontroll/inverkan, sabbar lite mindre för honom och får fram budskapet bättre.
Jag har ju t ex haft svårt att "rida ihop" honom i vänster och allmänt böja till vänster och få med hela hästen. Nu tack vare allt *host* plågsamt jobb och att jag hittat knepen i sitsen lite bättre känns det som att det till slut börjat ge resultat, att vänster bak/höfterna jobbar bättre och bättre. Blev glatt överraskad några gånger idag när jag tittade i spegeln i ridhuset! :D

Vi har tränat väldigt basic och knappt några riktiga övningar egentligen. Har väl liite dåligt samvete gentemot hästen att det blivit lite enformigt för skallen, men han är så bra på att koncentrera sig och så "med" nuförtiden så än har jag inte märkt några negativa effekter av det. Han jobbar ändå med skallen även om det mer blir att klura ut vad sjutton matte pysslar med än vad det är för övning vi pysslar med. ;)







Åååh vad bra det känns att äntligen ha hittat lite bättre böjning och teknik med höfterna! :D Han är inte lätt, eftersom man inte kan "säga åt" honom bara hur han ska gå, man måste sätta sig som man vill att han ska gå. Vilket (som ni kanske redan märkt?) är lättare sagt än gjort...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0