Sommar!!

Idag kändes det att det börjar bli sommar! :-)
Soligt, varmt och ganska vindstilla. Helt underbart!
Nu jobbade jag hela dagen så jag hann inte njuta så mycket av vädret, men det känns ändå i kropp och själ.

Ikväll märkte jag tyvärr att det är dags att leta nya bett igen. Men jag måste lugna mig med sånt nu för att inte sabba hela semester - och träningskassan. *host*
Lille sötnosen hade börjat få skav ovanför mungipan. :-/ Nästa steg blir nog att prova en stång med mindre överskänklar.
Så idag blev det entygels-ridning. Han kändes väldigt känslig och fin i munnen, som att han drog en suck när matte lagt ner det där vi inte riktigt behärskar kommunicera med ännu, och gått tillbaka till det gamla trygga som man förstår.

Det känns som att vi (läs: mest jag) har hunnit mogna lite under halv-vilan ett par veckor. Det känns naturligt att se saker i lite annat perspektiv efter en paus, och att ta det lugnt med prestationskraven till en början. Lite; "nu utgår vi ifrån noll och allt över det är plus!" över det hela.
Tabben var jätteduktig! Så följsam och fokuserad. han hade ganska lite energi, men det är inte så konstigt. Man blir lite försiktigare med nyverkade fötter, Sofia var dit och verkade igår, det var varmt, och han har inte fått trava mycket alls på sistone. Bara att njuta av det så länge det varar! ;-) Det är jätteroligt att rida när pållen har mycket energi och man kan omvandla den. Men svårare vid finlir och skrittjobb, och för att matte ska hinna med att känna efter ordentligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0