Ringrostig matte

Igår skulle ni ha sett mig! För att få ett gott skratt! ;-)
Haha, jag skulle ge mig iväg på en kort tur med barbackapadden tänkte jag. Men hua vilken otroligt kass balans jag fått! Efter att inte ha ridit varken barbacka eller utan stigbyglar på länge. *host* nu får jag skärpa mig och öva upp balansen! Det svåraste är upp- och nedförsbackar och att pålle i allmänhet rör sig väldigt mycket.
Efter att överhuvudtaget ha övertygat hästen om att det nog är bättre att stå still och låta matte klänga sig upp ändå, istället för att knata iväg eller käka gräs, så slutade det med att jag bara red omkring lite på stallplan, bara ut till vägen och vände, runt ett träd uppför en backe och ner igen, och lite sånt. För att försöka hitta sitsen! :-P
Det var nog lite lagom att börja med, för häststackarns skull. Jag ska rida på uteridbanan någon gång med padden också innan jag provar ge mig iväg igen. Det brukar ju gå rätt snabbt att hitta tillbaka sitsen tack och lov. Pinsamt!


Nu har det varit riktigt varmt några dagar! Väldigt härligt men jobbigt för hästarna.
Dom blir nog glada nu när det ska bli svalare igen veckan som kommer.



Kommentarer
Postat av: FowZie ♥ ~ pojkfixerad Eskilstunabo

Ställ en fråga på det just DU vill veta.. finns det något hemligt jag bär på..?

TA REDA PÅ DET NU! Varje dag kommer ett nytt erkännande publiceras i kateogorin FowZie's Erkännande. Finns inga gränser när de gäller frågor, nu är det dags för 100 % ärlighet!

(tänk dock på att det är ETT ERKÄNNANDE, inte en frågestund som "favoritfärg")



direktlänk: http://feliciaaulen.blogg.se/2011/june/fowzies-erkannande.html

2011-06-14 @ 22:22:21
URL: http://feliciaaulen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0