Nya fossingar

Pålle är äntligen nyverkad! :) Skönt, slipper man tänka på det ett litet tag iallafall!


I år blir en dyr vinter. Har fått skaffa en till barfotaboot för att ena fram är lite gränsfall, man vill ju ha en tight passform med Easyboot Glove så den första jag skaffade till v-fram var ½ storlek mindre än övriga hovar för att den hoven var aningens mindre, nu känns det som att den har ökat i bredd och även om det bara är en-ett par millimeter det är frågan om blir det klurigare att få bootsen sitta bra.
Positivt är att då har han samma storlek på alla fyra.

Klurar fortfarande på en lösning med elsladden för Thermobaren för att skydda den från hästhovar/is och snö. Vattenslang funkar inte eftersom den inte kommer gå att trä över. Plaströr funderar jag på, måste ju dock vara bra grejer om de ska tåla trycket så det lär kosta en slant...
Tips emottages tacksamt! :)



Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag vet att det är svårt att hitta en "frisk" häst idag...och nog visste jag ju att det var någonting som spökade, men inte att det skulle vara så mycket! :/

2011-12-20 @ 13:56:19
URL: http://walkyria.blogg.se/
Postat av: Johanna

Näe du har såklart rätt i att det inte behöver vara katastrof, känns säkert bättre om några dagar, är bara så less på att ha trasiga hästar :/

2011-12-20 @ 18:44:35
URL: http://walkyria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0