Jag är så tacksam

...över att ha en pålle som är såpass rädd om sig som han är!
Var ute i stallet på förmiddagen idag och såg att det hade tinat upp ganska bra, bar backe på ganska mycket yta men lite isfläckar här och där. Herr Delux hade tagit en höätar-paus och kom och hälsade på mig, sen knatade han runt så försiktigt och försökte pilla åt sig lite av gräser som hade tinat fram. En fot i taget och verkligen kände efter hur underlaget är och om foten har grepp innan han lyfte nästa! :)

Så skönt att se, för när man leder honom och han inte kan välja själv vart han ska gå och hur snabbt, då blir han som bambi på hal is minsta lilla isfläck utan broddade boots! :P

Men det blir ingen ridning idag heller. Blankis och dåligt sandat utanför ridhuset + hårda vindar idag också.



Dieten har som sagt skitit sig just för stunden iom att jag försöker hitta tillbaka till begränsad fri tillgång. Det positiva är att övrigt foder blir mycket billigare de dagar han käkat alldeles för mycket. Får väl trösta mig med det när man börjar se att fläsket kommer tillbaka! :/ Kan ju inte kompensera med motion heller, hellre en tjockis till häst än en häst som skadar sig!

Kommentarer
Postat av: Linda

Ääääh du får väl ut med spettet och göra en väg till ridhuset ;)

2011-12-15 @ 11:35:35
URL: http://xmyheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0