Ingen rolig vinter att ha barfotahäst?

Uscha, den här vintern börjar inte bra! Hoppas det blir bättre när vintern kommit igång "på riktigt"! :/
Snö igår och sen regn, vilket i kombination med plusgrader blir till blankis!

Igår kväll efter jobbet (alltså vid 22) var jag så orolig för att pålle skulle halka omkring att jag brassade iväg till stallet för att spåna vägen till hagen. Hade jag kunnat så hade jag spånat i hela hagen, det blev där jag tror att han brukar gå i hagen och den korta biten från hagen till stallet. Man kan ju ha tur att allt töar bort, men även ha otur att det fryser på så nästan hela hagen blir halkig. :P
Sen fick jag även dra in min Thermobar eftersom det inte funkar längre att ha sladden på backen, fryser det på skulle den vara förlorad under en decimeter tjock is. Får fixa någon bättre anordning med förlängningssladd och att fästa den längs stallväggen.

Insåg också att jag misslyckats med "dieten" eftersom han hade käkat upp sitt kvällshö på mindre än tre timmar. Det funkar inte att pålle käkar 4-6 timmar per dygn, och det kommer ju bara bli kortare och kortare ju längre han går hungrig. Så jag får avbryta och försöka hitta tillbaka till begränsad fri tillgång, att käket aldrig tar slut och sen hitta balansgången igen för hur lite man kan få ner det till utan att det börjar ta slut i förtid.



Håller tummarna för att isen ska smälta bort, som det var igår natt så skulle jag inte våga gå ner till ridbanan ens med broddade boots -blankis och nedförsbacke! :O

Kommentarer
Postat av: Johanna

Trist väder är det!!!!

Trist att dieten inte fungerade.

2011-12-13 @ 11:58:15
URL: http://walkyria.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jag läste om att man kan köpa snäckskal på Granngården och slänga ut på isen. Har dock inte prövat själv....

2011-12-15 @ 13:19:26
URL: http://irmelin.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0