Så tokigt det kan bli

...för en ynka miss!
Hade varit bussig och bytt pass med en på jobbet så jag skulle jobba kväll och ut till stallet på morgonen. Lite tight om tid så jag hade försökt göra bort så mycket som möjligt kvällen innan för att hinna rida.
Men tyvärr missade den som släppte ut hästarna på morgonen min notering om att Tabben skulle stå kvar inne, 8:20 på morgonen är han inte sugen på att gå in igen! :-/
Så det blev ingen ridning igår, eller något annat med hästen heller för den delen mer än lite gos i hagen.

Så typiskt att man blir ännu mer ridsugen när man inte kan eller planerat att rida! Ikväll ska vi förhoppningsvis löshoppa, vilket ska bli jättekul, men jag funderar på att åka dit tidigare och rida ett pass innan för att stilla ridsuget! :-)


Nu blir det läsning, "Hästens biologi, utfodring och avel". Jag brukar inte ha så mycket tid och ork till att läsa, särskilt när det är mycket annat man vill eller bör lägga tid på, läsning kommer ganska lågt på priolistan. Men det får ta den tid det tar, mycket intressant är det! Har ett par till på lager också som jag beställde någon gång innan jul men inte hunnit läsa. Ewa-Kristina Petterssons bok "Kvinnor i Kalix" har jag nyligen fått hem och ändå nästan hunnit läsa klart. Haha, den hade lite högre prio! :-D Väldigt inspirerande bok tycker jag och bra övningar. Det är övningar som vi brukar träna för B så inget nytt under solen, men det är intressant att läsa hur E själv beskriver övningarna och fräscha upp minnet så man inte missar viktiga detaljer! :-)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Är han svårfångad?

2011-04-16 @ 16:27:16
URL: http://walkyria.blogg.se/
Postat av: Johanna

Ja trodde inte häller att de fanns något sådant förens jag såg dom :D

Helt onödig grej, men dom stillade i alla fall vill ha sugen när dom kom hem :P

2011-04-16 @ 21:43:51
URL: http://www.bullerbacken.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0