Fullt ös

Jag tror min pålle har smygdopat sig i hagen. Energin nästan pyste ut ur öronen på honom idag! Under ridpasset, kanske ska tilläggas.
Matte hade tänkt sig ett lugnt och fokuserat pass, slipa teknik och detaljer. Det tyckte Tabben var en riktigt dålig idé.
Han var förhållandevis snäll och lydig ändå, men hittade många ursäkter och osynliga små signalor eller luckor som han tog som framåt. ;-) Och fick man inte gå framåt kunde det bli lite uppåt eller åt sidan, haha!

Såg nog snyggt ut när han med hög energi travade iväg rakt fram och jag hade lite svårt att hinna med i svängarna, var ungefär på meddellinjen på väg rakt fram och jag var lite velig med vilket håll jag skulle åt, fast vi hade ju en bit kvar till väggen. Jag satt kanske inte riktigt i balans heller, det räckte iallafall för att pålle skulle få för sig att sanden under honom var farlig, tvärnita på framdelen och vända! Haha!
Idag var också en galoppdag. Lite synd att vi knappt hunnit göra något samlande innan, jag orkade inte försöka kompensera för hästens energinivå så länge. För det blev lite mindre rund galopp och lite "trilla på näsan" över det hela, och stundvis en del fart framåt eller rivsvängar. Men galopp blev det! ;-)
Ni skulle ha sett hans "vet inte riktigt åt vilket håll jag ska ta vägen" både överdrivet uppåt och åt sidan utåt (!?) ett par språng i galopp när han opponerade sig emot att inte få ösa på framåt så mycket han ville just då. Sen skulle jag försöka trava av honom och liksom avsluta lugnt. Men just idag var det svårt. Dock hade han väldigt tuff trav att rida i när han fortfarande var inställd på galopp. Vet inte om det var på ett bra sätt eller alldeles för spänt sätt, men power var det iallfall! :-) 




Inte lika energisk i hagen. Han tycker nog att matte ska sluta med att ta bilder och ta in honom istället. :-)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Låter kul, vårkänslor kanske :D

2011-04-27 @ 08:05:13
URL: http://walkyria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0