Blöt häst

Tabben såg riktigt nere ut idag när jag hälsade på i hagen. Helt genomblöt! :-P
Men han har täckesförbud så länge det finns risk att han har löss kvar och kallt var det ju inte.
Det är något med blöta hästar, jag tycker alltid det ser ut som att de är ledsna, även om dom inte är det. Ungefär som att jag inbillar mig att de är glada om det är soligt! ;-)

Jag har tappat ridsugen för tillfället. Tyckte jag var så tjatig och jobbig mot Tabben häromdagen att all motivation försvann, eller mest galoppsuget bara för att jag tränade för länge trots att han började bli trött. Besviken på mig själv, det känns som att jag har sabbat en massa.
Nu har Tabben fått vila ett par dagar men det beror också på att vi väntar på verkning. Känns som att det har gått alldeles för länge och att jag delvis gett upp att hålla efter hovarna. Har inte kollat exakt men det skulle inte förvåna mig om det börjar närma sig 2½-3 mån sen senaste riktiga verkningen, och det optimala enligt mig just för Tabben är varannan- var tredje vecka. :-P (jag själv har försökt hålla efter lite ca 2ggr/vecka men jag vågar och orkar inte ta allt).
Det har börjat knäppa ibland i armbågarna vilket brukar höra ihop med hovarnas dagsform. Dom kan ju påverkas en hel del av små skillnader i hovvinklarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0