Ännu en dag

Jag var lite slarvig och kollade inte ridhustiderna idag. Det var hundar i ridhuset. Så Tabben fick vilodag idag.
Vi passade på att gå en kort prommis på skogsstigen ovanför stallet. Den är inte så lång, men har man ändå bara tänkt gå en kortispromenad så är den perfekt.
Inte riktigt upptorkad än tyvärr, det var tillockmed snö på en plätt. Plus några vattenpölar och allmänt lite geggigt.
Tabben var duktig men pigg, ville småtrava mest hela tiden. Han var ändå artig och höll sig inom grimskaftslängd utan att dra nämnvärt, då tycker jag inte det gör något om han småtravar. Eller tja, snarare brukar det mest bli värre om man ska hålla på och bromsa hela tiden. Han försökte inte vända hem en endaste gång, vilket är jättebra! :-) Och han verkade tycka det var roligt att få komma ut även om han var lite stirrig i den "nya" miljön.
Modigt forcerade vi (eller snarare hoppade över) två vattenpölar, men när jag skymtade en tredje som såg ut att vara rätt stor vände jag hem istället innan pålle hunnit sikta in sig på den. Det fick räcka för dagen!

När jag hade nattat hästarna och gick till bilen såg jag att hundarna redan verkade klara. Typiskt! Men så går det när man inte kollar ridhustiderna! :-P


Kommentarer
Postat av: Johanna

Låter som en bra promenad. Har han vattenfobi?

2011-04-26 @ 08:44:17
URL: http://walkyria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0