Finns det något värre

...än att datorn pajar och man inser att man eventuellt har tappat x antal hundratals foton och ett antal videoklipp av kusen? :-P
Nu har jag lyckligtvis en backup med äldre foton och klipp, men sånt från ca 8-9 månader tillbaka fram tills nu är troligtvis borta, om inte hårddisken går att rädda (tur man är sånt datasnille... eller inte! ;-) ). 


Aningens knäpp man blir också av att inte ha tillgång till en dator annat än på jobbet... Här kan man ju inte surfa runt som man känner för och när man känner för det, inte ladda upp bilder osv. Det är nu det märks hur beroende man egentligen är! Haha

Kusen och jag är lite ringrostiga just nu. Han har fått bättre kondis och nu har hösthumöret börjat sätta in. Lite mer rastlös och svårare att koncentrera sig, vet inte om det gäller kusen eller oss båda.
Lättare att tappa koncentrationen, svårare att motivera oss till jobbet... Svårare att få till samma högsta-nivå i kvalitet. 
Men snart är det träning så tills dess eller efteråt om inte annat borde vi skärpt upp oss lite! :-P 
 
Det är ju inte att jag inte vill eller inte försöker, utan snarare en ond cirkel av att jag vill för mycket och försöker för mycket, snöar in mig på fel saker. Kommer inte riktigt på något "lagom" att försöka bryta det med, antingen blir det åt det tjatiga och lite för jobbiga hållet för kuses smak, eller så blir det för enkelt och jag känner inte att jag kommer åt honom.
Kan kanske vara att han behöver verkas igen också. Har med flit väntat lite längre nu i hopp om att tillväxten skulle ha lugnat sig nu när sommaren är slut.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Min dator kraschade också för ca 2 månader sedan, jag hoppas också att hårddisken ska gå att rädda pga alla bilder jag har liggandes där, man är verkligen sårbar när det gäller datorer, det glömmer man lätt bort.

Det är ju förvisso bara bilder...men bilder är minnen!



Hoppas du kan rädda hårddisken.

2010-09-20 @ 20:50:31
URL: http://walkyria.blogg.se/
Postat av: Linda

Drygt det där när man kommer i en jobbig period. Här är det samma sak, men jag skyller allt på pälssättningen ;)

2010-09-22 @ 13:26:58
URL: http://xmyheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0