Omprogrammering?

Jag funderar på om Tabben äntligen börjat ändra inställning till att det ska vara ROLIGT att leka med galoppfattningsförsök, och att ändra takt och höja energi och få prova sig fram tills man får till rätta kombinationen.
JAG har iallafall börjat ändra inställning, alltså inte bara pliktskyldigt för hästens skull utan att det kommer automatiskt. Igår såg jag riktigt fram emot att göra lite opretentiösa galoppfattnings-försök och tappa en del kontroll och disciplin, få dra på energin några snäpp. Och det märktes på hästen, att han spetsade öronen och ville "ta tag i" saken! (fast jag tror inte det hade funkat från början när han var väldigt stressad, utan att hästen också börjat ändra inställning) :-) 

Sen fick vi bara till några ansatser och en ful-galopp som jag tror var fel galopp i vänster, men det gööör inget! :-D 
Jag sitter och dagdrömmer om att lattja runt à la tjurfäkningshäst eller liknande brukshäst i galopp med tvära piruettvändningar och balanserad och lättreglerad galopp. Hehe, hoppas att drömkänslan sitter kvar ett tag trots att det kanske är lite höga ambitioner om man ska vara tråkigt realistisk!


Kommentarer
Postat av: Linda

Åh, Klart man måste ha visioner. Man kan om man vill, det tar bara lite längre tid ibland :)

2010-10-30 @ 11:26:28
URL: http://xmyheart.blogg.se/
Postat av: Johanna

Nej volterna är bara till för att försöka få till böjningen :)

2010-10-31 @ 12:58:32
URL: http://walkyria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0