Borta bra men hemma bäst!

Hmm, förutom om man ser till ridkvalitén! ;-) Då är nog borta bäst i det här fallet. 
Skulle behöva någon att stå till svars för hemma också tror jag! Haha

Men Tabben verkar ha återhämtat sig nu iaf sen träningen. Igår kväll red jag och förutom en del svårighet med koncentrationen så kändes han bra fysiskt iaf.


Det känns som att Tabben gått om mig några snäpp i utvecklingen.
Han har blivit starkare, mer jämn i fysiken (rakriktad), mer balanserad. MEN det krävs ju fortfarande ungefär lika mycket av mig för att göra något vettigt av det - bara det att nu när jag vet att han kan känns det ännu mer som en käftsmäll när man inte lyckas få fram det! :-P
Igår kändes det som att pålle var irriterad på mig när jag inte gav rätt signaler och liksom red på det som fanns, som att han var irriterad för att matte inte hängde med i utveckligen. "Men kom igen matte, det här kan vi! Sluta mesa!" Haha :-) Men han tar ju saken i egna händer och gör det HAN känner för när matte inte har koll.
Det är inte det lättaste att vara steget före pålle mentalt och fysiskt, och samtidigt vara tillräckligt precis/vältajmad i hjälperna för att vara rättvis mot honom. Stämma av när man ska förstärka och när man ska göra om- göra rätt. Ödmjuk mot hästen men konsekvent! :-)

Haha vi får göra ett nytt försök! Mycket lättare med tränare med sig som ger feedback hela tiden! ;-)





Kommentarer
Postat av: Johanna

Härligt, bara du springer ikapp Tabben nu ;)



Ja det är lättare för mig att ha honom på bete i byn, då får jag nästan 1 mils kortare resväg till Pontus + att jag får bättre träningsmöjligheter, så kan man komma igång ordentligt i sommar.

2010-05-28 @ 18:51:51
URL: http://walkyria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0