*Klappar på axeln*

Ikväll är jag riktigt nöjd med mig själv! :-)
Varför?
Jo, för att jag tänkt positivt! ;-)
Första steget till att få ett positivt resultat...


Började med lite bök med att ta på Tabben sina boots. (Broddade, för att inte riskera att halka på vägen till ridhuset.) Inte bökigare än väntat eftersom han inte jättegärna håller upp frambenen utan kan veva till ibland, och för att jag inte riktigt lärt mig tekniken än - har bara haft dom på en gång innan.
Sen var han lite stissig när vi kom ner till ridhuset och ville inte gärna lämna ifrån sig sina fötter. Jag ville ta av bootsen när jag skulle rida, tycker det blir lite väl mycket friktion på sand-underlag.
Trots en hel del om och men så lyckades jag hålla mig positiv och bara tänka att äh, vi kommer få av dom till slut! Och det gjorde vi såklart! :-D

Sen var han ganska stissig när jag skulle rida. Var väl pga den dåliga starten, han var lite okoncentrerad och stirrig.
Men jag tänkte att äh, vi rider på bara. Jag fokuserar på jobbet och tänker positivt så vi får något vettigt gjort idag också. Och jodå, det gick bra! :-) Ok, tekniskt sett hade det kunnat gå bättre men trots att han stannat och bajsat av nervositet, stannat och lyssnat efter en bil som startade precis utanför ridhuset, skyggat och tittat en massa både här och där, så kunde han ändå komma ganska bra till ro och börja jobba. Jag började trava ganska tidigt för att få igång andningen sen jobbade vi lite med volter (bara få till balans och böjning igen när han låste sig) och sen så småningom lite öppnor och mer fokuserade varvbyten, tänkte att jag skulle ta upp formen lite precis innan varvbyte och styra bogarna tidigt.
Jag är mycket stolt över att jag kunde tänka positivt och fortsätta fokusera på jobbet! :-)


En bild från igår, var i samband med att vi härdade lite inför galopp så han var lite taggad. (Kan ha varit därför han var spänd idag också, kan sitta kvar ett tag det där.)




Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag tror det är viktigt att tänka positivt. Och liksom du skrev ibland "bara köra på", inte börja tänka och analysera för mycket för då blir det bara spänningar och låsningar inom en själv.

Han verkar inte vara helt lätt din springare ;)

2010-03-28 @ 21:21:33
URL: http://walkyria.blogg.se/
Postat av: Linda

Spännande o läsa om era bravader.. :)

Det är inte lätt att låta de dåliga sakerna passera men guld värt när man kan det. Man har ju all tid i världen att grubbla över sånt efter man ridit.. ;)

Jag förstår precis hur du menar med taggad. Det är så otroligt lätt att tagga upp och kan ta sån tid o tålamod att tagga ner. Men skam den som ger sig..

2010-03-29 @ 12:31:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0