Igång igen?

Äntligen klar med fossingarna! Om man nu någonsin blir klar... Haha!


Jag har skaffat lite sommartillbehör till Tabben som vi ska prova:

*Näckens hudvårdsolja, ska vara bra mot svans- och manklåda
*Bromsbroms från samma tillverkare, flugmedel som ska fungera mot det mesta inklusive broms



Heh, som ni kan se har jag redan (miss)brukat en del. Svårt att säga hur det fungerar än iom att jag alltid har smörjt/sprayat på kvällen och inte haft möjlighet att hålla koll ute i hagen hur han beter sig.
Klådan är tveksam. T ex så kliade han svansen häromkvällen ca en timme efter att jag smörjt in svansen ordentligt. Vi får se!


Idag tänkte jag rida lite mer seriöst. Hoppades på att koncentrationen och fossingarna ska kännas bättre idag än igår (igår var pålle väldigt distraherad och svårjobbad + kändes ganska "stum" och inte så arbetsvillig).
Nu ryker sadelöverdraget inför sommaren! Haha, jag har dragit på det länge för att fårskinnsöverdraget är så otroligt mysigt! :-P Egentligen borde jag ha dragit av det bra mycket tidigare, sitsen blir så bred med överdraget på att det är nästintill omöjligt att sitta bra.

Såhär ser sadeln ut utan överdraget:



...dock har jag balanserat om det nu efter att ha tagit bort överdraget, efter att bilderna togs, mank-iläggen som legat under bossorna framme vid manken för att höja är borta.
Det känns en enorm skillnad att rida i den nu, trots att det är ca 1½cm sänkning fram och ett par cm smalare sits det är frågan om. Tror positionen gör mycket!



Idag kom jag och pålle igång lite bättre med träningen.
Vi är inte på topp, men något vettigt får vi gjort iaf! :-)
Vet inte om det var sadel-ändringen eller verkningen, eller kanske både och, men idag kändes han per automatik mycket lättare att "få tag i" bägge sidor på. Då är det mycket lättare att jobba.
I traven så vilade han kvar bra med fötterna - lite otippat nästan eftersom han var så yr i bollen och framåt igår i jämförelse, men ryggen hade jag gärna haft igång lite bättre. Som att han satt ihop, men att det var lite stummare/lägre energi än när vi är på topp.
JAG red garanterat bättre idag, igår blev jag smittad av "yra omkring ofokuserat", idag var iofs omständigheterna mycket lättare men jag tycker att jag var "med" bättre i det vi gjorde och mycket mer noggrann!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Ok :P

Ja PREN..hette han Farilinjo eller nåt sånt mån tro?

2010-06-22 @ 08:38:44
URL: http://walkyria.blogg.se/
Postat av: Johanna

Kan bara hålla med dig! :)

Hur går det på betet då?

2010-06-22 @ 22:29:45
URL: http://walkyria.blogg.se/
Postat av: anna sjölin

Ge inte upp! Fanny kliade sig idag ochså MEN eksemhästen vi har gör de inte? humm de är ju bara hoppas inget är ändrat sedan förra sommaren i de.

Kalas fin sadel!

2010-06-30 @ 00:20:05
URL: http://www.oskyldig.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0