Mysig promenad

Jag och Tabben fick sällskap idag ut på en skogspromenad! :-)
Vi har en slinga som tar ca 40 minuter att gå, en liten bit på grus (max 200m?) och resten inne i skogen.
Jag minns det som mycket kortare grussträcka så jag drog inte på Tabben dojjerna, vilket jag insåg var lite taskigt när jag såg hur lång vägen var. Men såå långt var det ju inte, bara att Tabben demonstrerade genom att stanna och behöva övertalas att gå efter typ 2/3 av grusvägen. När vi kom in på traktorvägen i skogen sen var jag rätt glad över att inte ha boots på, pållen behövde bra koll på fötterna! :-P

Oj oj, varför gör jag inte det här oftare? Det är ju jättemysigt att vara ute och promenera i skogen. Haha, dessutom skulle min kondis behöva det! Jag flåsade som en tok och var röd som en tomat i ansiktet av att försöka hänga med i pållens tempo.
Han är verkligen jättetrevlig att vara ute och gå med i terräng, vi har övat mycket tidigare på manövreringen - att kunna styra honom att gå där jag vill och att stanna och vänta om matte behöver gå före. Sen är det inte hans fel att han behöver fart i uppförsbackarna medans matte hade behövt en släde! ;-)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Mysigt med skogspromenader med häst, helt klart underskattad.

2010-07-28 @ 09:29:47
URL: http://walkyria.blogg.se/
Postat av: Johanna

Föl...vem vet vad som sker i framtiden? Men du har rätt, Lilla Blå är väldigt ovanligt tecknad, med blå ögon dessutom, hur kan det komma sig? Just nu vill jag bara komma igång med träning, otålig :P Men poa måste ju få landa först....

2010-07-28 @ 21:33:05
URL: http://walkyria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0