Trim-försök

Haha jag vågar verkligen inte klippa av Tabbens kalufs! ;-)
Är så skraj att det ska bli fult spret åt alla håll under tiden det växer ut, och ändå aldrig bli samma längd. (Manen ÄR ju tunnare baktill och slits mest där.)

Kolla t ex på bilden när förra ägarna hade stubbat och börjat låta det växa ut (när jag hade honom under prövotiden):



Ok, det ser jämnare och tjockare ut än det gör nu, men det står åt alla håll! :-o
Det drar sig framåt på främre delen av manen och rakt ut/bakåt på bakre delen av manen, inte något fint liggandes åt sidan inte.


Här är en bild från sidan där man kan ana hur det skulle se ut i stubb:


Man skulle såklart trimma till manen snyggare men jag tycker det ser fult ut på hans hals.


Så det fick bli såhär till att börja med. Sen ska jag försöka jämna till det mer allteftersom det växer ut. Bara nu på tiden det börjat bli lite svalare ute utan större värmeböljor (eller kanske sen jag började använda tinkturen?) har det växt ut ett par cm! :-)
Haha, jag vet att det ser sjukt ut NU, men övergångsperioden blir förhoppningsvis kortare än om man stubbar!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag hoppas hon forsätter så vi kan träna tillsammans :) Det är svårt speciellt i början eftersom det är så mycket enklare att gå den väg man redan vet.

2010-08-16 @ 18:23:50
URL: http://walkyria.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Haha låt det växa vilt, inte snagga. Han är ju fin som han är ändå med eller utan spret.

2010-08-21 @ 19:52:18
URL: http://besten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0