Premiärprovning av nya sadeln

Nu har äntligen min Star Trekk Española Pro kommit! Jag fick låna stigläder av en stallkompis eftersom mina inte har kommit än (har bara webbers sen tidigare som inte funkar när det är en fast ring som stigläderfäste) och vänta tills den inte ens inbokade träningen i ridhuset var slut, men till slut fick jag iaf min premiärtur! ;-) 
Tyvärr låg den väldigt snett, misstänker att jag inte kommer kunna använda renskinnet under. Det var svårt att ge något rättvist omdöme när det kändes som att jag satt helt snett och inte lyckades rätta till den. Men första intrycket var iaf att det kändes som att sätta sig i en soffa! :-) Mycket mer stöd i sitsen eftersom den är mindre i sitsen än dom jag annars provat rida i. Däremot har man inte samma kontakt som i den andra (Chezz) vilket är på gott och ont. Jag får ändra om en del i ridningen men det blir tydligare för hästen, mindre brus. 

Ett par bilder på sadeln:
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0