Aj aj

I Torsdags när jag kom till stallet så såg jag att Tabben hade gjort illa sig! :-(
Ett broddtramp hela vägen från kotan till kronranden plus ett till broddtramp precis bredvid fast ett litet strax ovanför kronranden. Jag blev lite ställd för det är första gången han fått en skada som jag känner att jag måste "sköta om" och fast jag trodde att jag hade alla nödvändiga första hjälpen-tillbehör så visade sig att så var inte fallet! :-P
Spolade av benet och rengjorde såret så gott det gick iaf och lindade om en vanlig gasbinda.

Igår dvs på Fredagen när jag skulle ut så tänkte jag testa rida för att se hur han kändes, men han gick orent så jag kom kanske 20 meter innan jag insåg att jag borde hoppa av. Stackars pållen! :-P
Rengjorde såret igen med koksaltlösning den här gången, sen smörjde jag på helosan men lät det vara öppet eftersom det ändå såg rätt bra ut. Lufta såret.
Jag är inte van vid skadade hästar nuförtiden. Lite bortskämd. Hoppas att det inte ska vara mer än att han är öm vid såret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0