Vattenträning

Hmm, inte så drastiskt som det låter... Igår hade Tabben vilodag så vi tog en promenad.
Det var ganska lerigt i skogen och blött över hela vägen på ett ställe, där ville Tabben inte gärna gå. Först testade han att vända och försöka dra ifrån mig, men det gick såklart inte för sig. Sen hoppade han över! :-P Vi gick fram och tillbaka ett par gånger så han skulle vänja sig. Lustigt nog hoppade han på bortvägen men inte på hemvägen! ;-)
och så övade jag att ställa nacken och be honom slappna av. Inte det lättaste för Tabben kände att han ville hålla koll och ville inte gärna överlämna det ansvaret på mig tror jag. Men han var duktig ändå. Blev några "snurra runt mitt i vägen" för att han inte gärna stod stilla och gav efter i sidled samtidigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0